Вознесенським об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України Миколаївської області відповідно до Основних пріоритетів діяльності Пенсійного фонду України протягом першого півріччя 2018 року забезпечено стабільне фінансування та своєчасну виплату пенсій, вживались заходи щодо наповнення бюджету Фонду, покращення якості обслуговування громадян, впровадження ефективних технологій адміністрування та підвищення прозорості пенсійної системи.
Загальна сума видатків на фінансування виплати пенсій та грошових допомог по управлінню за перше півріччя 2018 року склала 411365,1 тис.грн. При цьому середньомісячні видатки на виплату пенсій складали понад 68560,8 тис. грн.
З початку року середній розмір пенсії по управлінню зріс на 34,38 грн. (2%) та склав 1910,76 грн., що на 33,2% перевищує прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність (1435 грн.), та на 607 грн. менше (24%) від середнього розміру пенсії по Україні (2517,82 грн.).
Станом на 1 липня 2018 року на обліку в управлінні перебуває 36837 пенсіонерів, у тому числі м.Вознесенськ та Вознесенський район - 19796; Веселинівський район – 6211; Доманівський район – 6185; Братський район – 4645.
Протягом першого півріччя управлінням призначено 531 пенсійна справа та 14 пенсій відповідно до Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною», проведено 727 індивідуальних перерахунків, призначено 2 пенсії особам, які приймали участь в антитерористичній операції, виплачено 909 допомог на поховання.
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» протягом 1 півріччя 2018р. проведено 2 масових перерахунки пенсій:
1) уточнення показників заробітної плати за листопад 2017р., середня сума підвищення склала – 88грн.
2) з 01.04.2018р. перерахунок по стажу відповідно до ст.42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», перераховано 7761 особовий рахунок.
З 1 липня 2018 року згідно Закону України «Про державний бюджет України на 2018 рік» підвищено прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність з 1373 грн. до 1435 грн. В зв’язку з цим, підвищено виплати 3333 особам, які досягли пенсійного віку, але не мають достатнього страхового стажу для отримання мінімальної пенсії. Середній розмір підвищення складає – 56,80 грн.
Також зріс розмір максимальної пенсії. З 1 липня обмежена сума складає - 14350 грн. на місяць. По управлінню кількість осіб, яким проведено перерахунок складає – 5. Середній розмір підвищення – 620 грн.
Крім того, перераховано надбавку до пенсії особам, які мають статус «Почесний донор України» та «Почесний донор СРСР». Розмір цієї надбавки збільшився з 170 грн. до 177,70 грн. При цьому, зазначена надбавка визначена на рівні 10% від прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, який з 1 липня 2018 року складає 1777 грн. Проведено перерахунок 71 особі. Середній розмір підвищення складає – 15,84 грн.
Протягом 1 півріччя 2018 року прийнято на облік 54 пенсійні справи, знято з обліку: 920 пенсійних справ в зв’язку зі смертю; 123 - в зв’язку з виїздом в інші райони; 19 - в зв’язку з переходом на пенсію по лінії Міністерства оборони.
Через банківські установи, уповноважені на здійснення пенсійних виплат, забезпечено виплати 22,1 тисячі одержувачів пенсій (60%).
За перше півріччя 2018 року надходження власних коштів, з урахуванням надходжень від єдиного внеску, склали 149280,4 тис. грн.., що на 38671,1 тис. грн.. (35%) більше, ніж у відповідному періоді 2017 року. Забезпеченість власними коштами склала 36,3%.
Збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій ( купівлі – продажу нерухомого майна, авто) надійшло в сумі 991,89 тис. грн.., відсоток виконання планових показників становить – 68,5%.
Заборгованість з платежів до Фонду станом на 01 липня 2018 року склала 1086,6тис. грн., у тому числі заборгованість зі сплати внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування - 756,6 тис. грн.., з відшкодування пільгових – 330,0 тис. грн.
За станом на 01 липня 2018 року в органах державної виконавчої служби на виконанні знаходяться виконавчі документи про стягнення коштів на суму 825,3 тис. грн. Від заходів примусового стягнення протягом півріччя надійшло коштів в сумі 113,8 тис.грн., з відшкодування пільгових пенсій – 61,4 тис.грн. Впродовж першого півріччя проведено 82 ознайомлення по 140 виконавчих документах на загальну суму 549,9 тис. грн., за результатами ознайомлень направлена 1 скарга на бездіяльність державних виконавців. Здійснено 35 спільних виїздів до боржників.
Управління з метою забезпечення реалізації рішень Уряду, спрямованих на підвищення рівня мінімальної заробітної плати та на виконання Плану заходів по виявленню фактів використання праці неоформлених працівників щомісячно здійснює моніторинг відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, що містять ознаки використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю.
Основну увагу приділяється роботі, спрямованій на соціальний захист майбутніх пенсіонерів, а нині працюючих офіційно чи нелегально. З цією метою та для виявлення ознак тінізації заробітної плати та зайнятості проводиться кропітка робота, щодо аналізу звітності страхувальників на предмет виявлення тих, які нараховують зарплату найманим працівникам менше мінімального розміру.
Як свідчать звітні дані про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у червні 2018 року із 1401 страхувальників 119 , або 8% виплачували своїм працівникам заробітну плату менше або на рівні встановленого законодавством мінімуму. При цьому, із 20256 застрахованих осіб (найманих працівників) 273 особи, або 1,3%, одержують заробітну плату менше або на рівні мінімальної.
Поряд із зростанням у 2018 році мінімальної заробітної плати зменшилося на 80 осіб чисельність найманих працівників, за яких сплачено єдиний соціальний внесок менше мінімального розміру і у червні їх кількість склала 162 особи.
Водночас аналіз реєстру застрахованих осіб засвідчив, що по управлінню не лише наймані працівники, а майже 79 керівників за основним місцем роботи, які є роботодавцями для близько 478 працівників, нарахували собі заробітну плату менше мінімального розміру.
У червні 2018 року 177 страхувальників використовували працю 1017 осіб, які виконували роботи (надавали послуги) за цивільно - правовими договорами. У разі виплати винагороди за договором ЦПХ в розмірі менше ніж мінімальна заробітна плата такі страхувальники не мають обов’язку з доплати єдиного соціального внеску до рівня мінімального страхового внеску.
Відповідні наслідки мінімізації заробітної плати роботодавцями мають негативний вплив на надходження до бюджету Пенсійного фонду України та втрату трудового стажу працівників. Управлінням моніторингові дані щомісячно направляються до місцевих органів виконавчої влади. Зокрема, протягом січня – червня 2018 року направлено інформацію щодо 589 суб’єктів, які виплачують заробітну плату менше мінімальної.
Кількість застрахованих осіб по управлінню станом на 01 липня 2018 року складає 20256, що порівняно з початком 2018 року більше на 1206 чоловік.
Одним із пріоритетних значень має питання вдосконалення організації роботи по обслуговуванню громадян.
Обслуговування громадян в управлінні за принципом «єдиного вікна» дає змогу відвідувачу в короткий термін отримати необхідну інформаційну допомогу, отримати довідки на запити, подати пакет документів для призначення або перерахунку пенсії.
Протягом першого півріччя 2018 року на прийом до Вознесенського, Доманівського, Веселинівського, Братського відділів обслуговування громадян звернулось 24160 осіб, що на 21008 осіб більше ніж за відповідний період минулого року.
Основні питання, з якими звертаються громадяни – це питання призначення та перерахунку пенсій, розміру пенсій, розрахунку страхового стажу, віку виходу на пенсію.
Одним з головних напрямків роботи Пенсійного фонду України є дистанційне обслуговування громадян.
Управлінням налагоджено співпрацю з об’єднаними територіальними громадами Вознесенського, Веселинівського та Доманівського районів на території яких створено 8 пунктів обслуговування громадян для надання спеціалістами управління методичної та консультативної допомоги з питань дотримання законодавства про пенсійне забезпечення згідно переліку адміністративних послуг. Крім того, у двох Центрах надання адміністративних послуг м.Вознесенська та Вознесенського району створено робочі місця. Загальна кількість наданих послуг на відділених робочих місцях складає – 834.
Серед організаційних підходів для проведення роз’яснювальної роботи та для упередження збільшення кількості письмових звернень громадян в управлінні проводяться виїзні прийоми. Така форма роботи забезпечує особисте спілкування з громадянами та допомагає оперативному вирішенню пенсійних питань на місці. У свою чергу виїзні прийоми, які здійснюються, є ще однією можливістю розв’язати пенсійні проблеми для мешканців відділених населених пунктів. Так, за перше півріччя 2018 року керівництвом управління здійснено 37 виїзних прийомів, на яких було прийнято 117 осіб.
Разом з тим, здійснюються виїзні прийоми до осіб з обмеженими фізичними можливостями, інвалідів по зору та осіб, яким виповнилось 80 і більше років: протягом першого півріччя 2018 року фахівцями управління здійснено виїзд до 31 громадянина.
Також обслуговування громадян здійснюється через Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. За перше півріччя 2018 року кількість зареєстрованих користувачів складає 6831. За допомогою Веб-порталу громадяни мають можливість отримати інформацію із системи персоніфікованого обліку про накопичення в обліковій картці застрахованої особи, відомості про страховий стаж, розмір пенсійних виплат та інше.
Функціонує online-приймальня громадян із засобами програмного забезпечення «Skype», де запитувачі можуть отримати відповідь на свої питання в електронній формі.
В управлінні ведеться Реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, в якому на всіх застрахованих осіб та одержувачів пенсійних виплат сформовано індивідуальні електронні картки, де містяться дані про трудові відносини, стаж, заробітну плату, сплату страхових внесків, пенсійні виплати та виплати за іншими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування. Фахівцями управління здійснюється постійний моніторинг поданих відомостей та аналіз їх достовірності.
Виконання плану надходжень до бюджету Фонду, поліпшення якості пенсійних послуг, вдосконалення роботи громадської приймальні за принципом «єдиного вікна» та розвиток дистанційних форм обслуговування громадян – основні пріоритетні завдання і в подальшій роботі управління.
Вознесенське об’єднане управління
ПФУ Миколаївської області