5 березня в залі засідань Доманівської райдержадміністрації відбулося публічне представлення інформації про виконання бюджету Доманівського району за 2013 рік. Присутні - керівники підприємств, установ, організацій, сільські голови, члени громадських організацій та громадськість району.
Слухання відкрила Осадчук Р. О. – голова громадської ради, яка проінформувала, що громадського обговорення проходить відповідно до ст. 28 Бюджетного кодексу України, Постанови Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 року №996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики».
Звіт про виконання бюджету за 2013 рік представив начальник фінансового управління райдержадміністрації Падухевич В. К., який проаналізував виконання основних показників зведеного бюджету. Доповідач зазначив: «Реалізація заходів, затверджених розпорядженням голови райдержадміністрації від 19.02.2013 року №26 «Про затвердження заходів щодо забезпечення виконання місцевих бюджетів 2013 року» дала певні результати по наповненню місцевих бюджетів. А саме: за 2013 рік надійшло податків та зборів в сумі 18,6 млн. грн. при уточненому плані – 17,9 млн. грн. або 104%. В порівнянні з 2012 роком надходження збільшилися на 1,2 млн. грн. із них: по податку з фізичних осіб приріст склав 1,1 млн. грн. (надійшло 12,9 млн. грн.). Плати за землю надійшло 4,8 млн. грн. або 108,1% до планових показників 4,4 млн. грн.
До доходної частини загального фонду районного бюджету за 2013 рік надійшло 92,6 млн. грн., що складає 99,3% до уточненого річного плану (93,3 млн. грн.). З них: надійшло з державного бюджету дотації вирівнювання 45,9 млн. грн. (100%), додаткової дотації з державного бюджету на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів 3,7 млн. грн. (100%), субвенції з державного бюджету 33,0 млн. грн. (98,9%)».
Падухевич В. К. також зазначив, що видаткова частина районного бюджету становила 97,2 млн. грн. (з урахуванням трансфертів з державного бюджету та інших бюджетів), у тому числі: по загальному фонду -91,8 млн. грн. (98,1%), спеціальному -5,4 млн. грн. Порівняно з минулим роком виконання видаткової частини збільшено на 7,4 млн. грн.
На утримання мережі по галузі «Освіта» використано 34,5 млн. грн., з них: по загальному фонду 33,0 млн. грн. або 98,8% планових призначень; по спеціальному 1,4 млн. грн. (49,7%) планових призначень (2,9 млн. грн.). На утримання установ охорони здоров’я та проведення заходів, пов’язаних з наданням медичної допомоги населенню по загальному фонду використано 13,1 млн. грн. або 96,5% кошторисних призначень на рік (13,5 млн. грн.). На соціальний захист та соціальне забезпечення направлено 35,1 млн. грн. із них: допомога на виплату сім’ям з дітьми 29,7 млн. грн.; на надання пільг житлових субсидій та інших передбачених законодавством пільг 1,6 млн. грн. На утримання Територіального центру соціальної допомоги по загальному фонду використано 2,0 млн. грн. На утримання центру соціальних служб для молоді використано 0,4 млн. грн., установ та проведення заходів у галузі «Культура» використано 2,5 млн. грн. з них по загальному фонду 2,3 млн. грн., спеціальному 0,2 млн. грн.
На фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення передбачена субвенція в сумі 3047,7 тис. грн. (капітальні видатки - 2742,8 тис. грн., поточні видатки - 304,9 тис. грн), виконання складає 0,5 млн. грн. Невикористані кошти субвенції в сумі 2,6 млн. грн. акумульовані на спецрахунках місцевих бюджетів та будуть використані у 2014 році за цільовим призначенням.
Падухевич В. К. наголосив, що з метою підвищення ролі бюджету та дотримання бюджетного балансу на 2014 рік розроблені заходи щодо ефективного і економного використання коштів.
Падухевич В. К. відмітив, що фінансові ресурси місцевих бюджетів в першу чергу повинні спрямовуватися на забезпечення виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ та оплату в повному обсязі спожитих бюджетними установами енергоносіїв у відповідності до зареєстрованих зобов’язань. Здійснення місцевими органами влади усіх можливих заходів гарантуватиме виконання запланованих показників місцевих бюджетів та сприятиме підвищенню фінансової самодостатності бюджетів територіальних громад.
Також виступив начальник відділу освіти райдержадміністрації Дудко С.М., який прозвітував щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів у 2013 році в галузі «Освіта» районного бюджету.
В обговоренні взяли активну участь Сохань О.Г. - депутат районної ради Мірошніков С. О. – Зеленоярський сільський голова, які висловили критичні зауваження, внесли пропозиції щодо залучення в обговоренні більш ширшого кола представників громадськості.
Підводячи підсумки обговорення, голова Доманівської райдержадміністрації Кушнір Т. Л зосередив увагу на важливості звітування, спільного обговорення та вирішування хвилюючих питань: «Влада відкрита для спілкування, завжди готова вислухати кожного, і всім нам разом потрібно долучитися до вирішення нагальних проблем району та напрямків його розвитку. Бюджет – це те, що може зробити влада за для блага своїх громадян».