З оприлюдненої постанови Кабміну стало відомо про надання держгарантій «Укравтодору». Ці гарантії дозволять «Укравтодору» провести приватне розміщення трьох серій облігацій на загальну суму 5 млрд грн терміном обігу від року до п'яти років і купонною ставкою від 8% річних до 14,25% річних.
Залучення позикового фінансування дозволить «Укравтодору» продовжити реконструкцію та ремонт доріг, зазначають експерти Міністерства інфраструктури. Важливо, незважаючи на всі труднощі, цілеспрямовано займатися поліпшенням стану українських доріг. Вкладаючи гроші в будівництво та ремонт доріг, уряд стимулює попит на продукцію українських товаровиробників, забезпечує робочі місця, доходи підприємств і робітників-будівельників, підкреслюють вони.
Експерти «Укравтодору» звертають увагу на те, що в Україні 170 тис. км автомобільних доріг. На них збудовано 16191 шт. мостів і шляхопроводів, встановлено понад 955 тис. штук дорожніх знаків і 1,2 млн одиниць напрямних стовпчиків, близько 7 млн погонних метрів різного типу дорожніх огороджень та інших засобів організації дорожнього руху. Все це величезне господарство потрібно постійно підтримувати в належному стані. В Україні необхідно щорічно капітально ремонтувати 15 тис. км доріг, для чого має бути щорічне фінансування в розмірі не менше 40 млрд грн..
На думку економічних експертів, враховуючи найвищу в Європі транзитність України (коефіцієнт — 3,75; в Польщі, яка посідає друге місце, — 2,92), підтримування в нормальному стані доріг загального користування також є важливим чинником зростання транзитних перевезень, а відтак, надходжень до держбюджету.
Експерти «Укравтодору» зазначають, що вартість капітального ремонту дороги 1-ї категорії становить 19 млн грн за 1 кілометр, а будівництво нової такої дороги обійдеться в 40 млн грн.
Разом з тим за кордоном ці цифри істотно вищі. Так, у Польщі будівництво 1 кілометра нової магістралі коштує 80 млн грн, в Німеччині, Франції — понад 100 млн грн.
В Україні через брак бюджетних коштів основні ремонтні роботи, що проводяться, обмежені ямковим і поточним дрібним ремонтом. У той же час це напівзаходи, зазначають експерти. Процес руйнування уражених тріщинами доріг можна зупинити лише капітальним або хоча б поточним середнім ремонтом з вирівнюванням і повною заміною верхнього шару покриття.
Ямковий ремонт застосовується у всьому світі, однак лише в тому випадку, якщо руйнуванню піддалося не більше 5-10% поверхні дороги.
За даними «Укравтодору», станом на 11 липня 2013 року, була ліквідована ямковість на 5,4 млн кв. м покриття доріг загального користування, що становить 93% від запланованого.
Джерелами бюджетного фінансування дорожньої галузі в Україні є акцизний податок з нафтопродуктів і транспортних засобів, ввізне мито на нафтопродукти, транспортні засоби та шини до них, а також плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.
Загальний обсяг надходжень коштів із зазначених джерел до спеціального фонду держбюджету для дорожнього господарства у 2013 році запланований у сумі 15,9 млрд грн, у той час як потреба становить понад 36 млрд грн.
Усього на фінансування «Укравтодору» в 2013 році передбачено 23,9 млрд грн, з них 15,565 млрд грн — на дорожні роботи, 8,4 млрд грн — на погашення кредитної заборгованості.
Згідно з Концепцією цільової програми розвитку дорожнього господарства до 2018 року планується вийти на рівень 40-46 млрд грн на рік.